Granola ontbijt maken? Gelijk heb je, dit zijn een paar dingen waar je rekening moet bij houden bij het kopen van Granola
Eerst en vooral willen we de vraag beantwoorden – is muesli echt goed voor je? Er zijn gemengde argumenten voor en tegen muesli als een gezonde optie voor het ontbijt. Dit is wat je zou verwachten te horen – het hangt ervan af! Bekijk onze Granola ontbijt maken Tips!

Granola ontbijt maken met een sterke raadgever

Niet alle muesliverpakkingen zijn gelijk.

5 Dingen om naar te zoeken bij het kopen van muesli

Granola bestaat meestal uit haver, zoetstof en olie om het bruin te maken en samen te klonteren, en andere toppings om smaak en textuur toe te voegen. De voedingswaarde van muesli varieert afhankelijk van de ingrediënten. Sommige merken hebben meer calorieën per portie en andere een hoger vezel- en suikergehalte.

Het goede nieuws is dat de gebruikelijke ingrediënten die in muesli worden gebruikt, goed zijn onderzocht en dat er een verband is gevonden met veel gezondheidsvoordelen (Healthline).

Muesli kan deel uitmaken van een gezond dieet als je weet waar je op moet letten.

Hier zijn 5 dingen om op te letten bij het kopen van muesli:

1. Controleer de suiker
Op basis van de National Nutrition Survey 2018 werd vastgesteld dat de totale dagelijkse suikerinname van een gemiddeld persoon in Singapore 60 gram bedroeg. 60 gram suiker is gelijk aan 12 theelepels!

Sommige muesliverpakkingen hebben zelfs meer dan 2 theelepels suiker (10,5 gram) in een enkele portie! Het is ook niet ongewoon dat mensen meer eten dan de voorgestelde portiegrootte. Dit betekent dat je meer dan 2 theelepels suiker zou kunnen innemen voor het ontbijt.

5 Dingen om naar te kijken bij het kopen van GranolaSugar, het zoete gevaar dat je hebt genegeerd

Let altijd op het suikergehalte en het soort zoetstoffen dat in het muesli wordt gebruikt voordat u het product koopt.

2. 2. Controleer uw portiegrootte
Eet je muesli niet op bij de ingang. Alles wat teveel is, wordt meestal ongezond. Een goede portie muesli is ongeveer 40-50 gram, wat overeenkomt met een ½ kopje.

3. 3. Controleer het vet
Vet in muesli helpt om de mueslistukken te binden. Toegevoegd vet kan ook afkomstig zijn van noten, wat gunstig kan zijn. Controleer wel wat voor soort vet er wordt toegevoegd, want sommige zijn niet gezond voor je hart, zoals palmolie.

Bij Granola ontbijt maken gebruiken we niet voor niets graag biologische kokosolie en suiker in ons gourmetgranulaat. Ontdek meer.

4. Controleer uw extra toppings
Kijk eens welke vullers er aan je muesli zijn toegevoegd. Veel voorkomende ingrediënten zijn onder andere kokosnootschaafsel, noten, gedroogd fruit en zaden, maar sommige kunnen ook de minder gezonde vullers bevatten, zoals zoete chocoladestukjes en meer.

5 Dingen om naar te kijken bij het kopen van muesli

5. 5. Controleer op volledige korrel
Zoek ten slotte naar merken die een hoger haver-, noten- en zaadgehalte hebben, omdat ze doorgaans hoger zijn in het vullen van eiwitten en vezels en lager in suiker.

Let op bij een Granola ontbijt maken want in het algemeen worden mensen zich meer bewust van het lezen van voedseletiketten. Lees altijd de voedingswaarde-etiketten als u een gezondere keuze wilt maken. Er zijn veel merken die gezondheid beloven en u proberen te verleiden met luxemerken, maar die misschien verborgen ingrediënten hebben die niet goed zijn voor uw gezondheid.

Leuk weetje: Wist u dat Oatberry Granola Dark Chocolate slechts 2,5 gram suiker per portie bevat?


 

HEB JE ONZE NIEUWE  WEBSHOP AL GEZIEN?

NEEM SNEL EEN KIJKJE!

TLANT Separator

Granola ontbijt makenTLANT, DE GEZONDSTE START VAN DE DAG

Een gezonde start van de dag?

Een bewust tussendoortje dat past bij jouw healthy lifestyle?

Ontdek dan vandaag nog TLANT!

Bij TLANT gaat het om eenvoud… Een Granola ontbijt maken lijkt misschien simpel, maar voor ons magie.

Tags: kruiden groothandel